Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

maandag 29 september 2014

Mijn honderdste berichtje. Sinds het vorige berichtje is er weer veel tijd verstreken, maar nou heb ik ook wat. Nog steeds niks af, natuurlijk, hoewel mijn Van Gogh quilt deze week (ik hoop eigenlijk vanavond) wel afkomt. Ik hoef alleen de ophanglus te bevestigen en het label. Vorige week ben ik eindelijk aan de Disige1 quilt begonnen. Dit is een soort maandquilt. Iedere maand een deel en dan na een jaar is de top klaar en zou zelfs het quiltwerk al een groot deel gedaan kunnen zijn. Twee van mijn vriendinnen maken hem ook. Het patroon is in twee maten verkrijgbaar. Ongeveer 1,80 x 1,80 en ongeveer 1,50 x 1,50. Ik maak zelf de kleine versie en de bedoeling is dan quilt-as-you-go. Mijn vriendinnen maken de grote versie, eerst de top en dan het quilten.

Ik heb de stofjes bij de Quiltsteek in Best gehaald. Het wordt een sampler, met een New York Beauty in het midden.
In de herfstvakantie zijn er volop quilttentoonstellingen te bezoeken, bij twee hangen er zelfs quilts van mij. Van 18 tot en met 26 oktober bij de Derde Grote Quilttentoonstelling in Woudrichem, georganiseerd door Schering en Inslag, en van 23 tot en met 26 oktober bij de Open Europese Quiltkampioenschappen in Veldhoven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten