Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

maandag 2 maart 2015

Rode Kater.

Kennen jullie Jan, Jans en de kinderen? Ik las die strip vroeger altijd in de Libelle, ik denk dat de strip er nog steeds in staat. Heel leuk en met een rode kater, die ook vaak spitsvondige opmerkingen tegen zichzelf maakt. Tijdens een workshop bij de Quiltsteek in Best, ben ik begonnen aan een quiltje met de rode kater. Natuurlijk heb ik me weer niet goed aan de beschrijving gehouden, ik wilde het net even op een andere manier doen, waardoor ik weer wat vergat op te meten. Gevolg: Heel veel meten tussendoor en een net ander quiltje dan de bedoeling was. Maar toch leuk.
Tijdens de regiodag van het quiltersgilde in November, kregen we het patroon en de stof voor een leuke pannenlap. Ook hier heb ik het net iets anders gedaan dan de meesten. Dat kwam doordat er iemand naar mij toekwam met de vraag hoe je het moest doen als je niet alle stukjes uit wilde knippen, maar als je de gekleurde stukjes op de achtergrond wilde appliqueren. Dat was zo'n intrigerende vraag, dat ik het op die manier wilde proberen. Beetje lastig, maar wel leuk gelukt. Het lastige is, om de stukjes precies op de juiste plek op de achtergrond te krijgen. Wanneer de hoek niet goed is, komt de vorm niet uit.
Ik  denk dat het patroon van deze pannenlap van Klazien Hoomans is. Zij hield een trunkshow, en gaf ook de uitleg bij de workshop. Ik meen dat het een enkel blokje is van de quilt die zij ontwierp en maakte voor het jubileum van het quiltersgilde. Dat was een wit/rode quilt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten