Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

zondag 17 mei 2015

Eindelijk is mijn sampler af.

Het heeft heel lang geduurd, volgens mij ben ik in 2009 aan mijn sampler begonnen, maar het zou ook 2010 geweest kunnen zijn. Hoe dan ook, het is heel lang geleden. Ik ben de quilt begonnen bij Francoise Maarse, bij haar beginnerscursus Quilten. Ik quiltte toen al wel een jaar of vijf, maar ik had nog nooit een echte cursus gevolgd. Dat leek me toch wel leuk, en dat was het ook. Je leert meer tips en trucs en het belangrijkste, je leert meer mensen kennen. Ik heb de quilt helemaal met de hand gemaakt, zelfs de binding heb ik er met de hand aangezet. Ik ben aan het twijfelen of ik dat de volgende keer nog zo zou doen. Ik denk dat ik toch de binding met de machine er aan zou willen zetten, dan zit het toch wat steviger. Maar goed, als de binding los zou laten, kan ik hem er altijd alsnog (opnieuw) met de machine aan zetten. Ik heb voor het quilten in de patchworkblokken gewoon naaigaren (40/2) gebruikt en voor het quilten in de blanco blokken dik quiltgaren (50/2). Voor het quiltwerk in de blanco blokken en de hoeken heb ik geen mallen gebruikt. Ik heb naar patronen op quilts gekeken, in boeken gekeken en toen zelf wat verzonnen. De patronen lijken wel op elkaar, maar zijn allemaal een beetje anders, omdat ik ze zo uit de losse hand op de stof teken. Ik vind dat zelf het leukst, dan wordt de quilt wat levendiger, naar mijn mening.



En ik zou er tegenwoordig een rand om maken. Zo zie je dat in de loop der jaren je smaak kan veranderen. Ik heb er nog wel een paar zonder rand, die liggen al zo lang te wachten op hun beurt om doorgequilt te worden, dat er ook geen rand om heen zit. Maar bij de quilttops die ik nu maak, zit meestal wel een rand, of randje. het kan gelukkig allemaal. Ik ga gauw eens kijken welke quilt nu aan de beurt is voor de volgende stap. Mijn eerste mysterie, of een tussendoortop, of mijn tweede mysterie, die nu nog in stukken in de doos ligt. Of de buurtquilt, Zsofiasquilt, de olifantenquilt........Of zal ik toch al aan een nieuwe beginnen? Nee, toch maar eerst nog wat meer quilts een stap verder in het proces brengen. Voorraad genoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten