Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

woensdag 24 januari 2018

Kompasblok of miniquiltje?

Ik heb weer een leuk blok gemaakt, vind ik zelf. Of is het toch een miniquiltje? Het kan natuurlijk zo groot gemaakt worden als je wilt. Ik heb het zelf ontworpen als miniquilt, 50 bij 50 centimeter maar de patronen kunnen natuurlijk gewoon groter uitgeprint worden. De foto's zijn van mijn computerscherm genomen, de kwaliteit is dus niet denderend, maar het is duidelijk genoeg. En daar gaat het mij om. Ik heb het blok eerst in mijn lievelingskleuren gemaakt:
Met de achtergrond die ik het spannendst vind, zwart. Sommige mensen willen wat minder dramatisch, zo ziet het eruit in het grijs:
Ik zie dat op de foto's de bovenrand een stuk donkerder is dan de onderrand. Dat komt door de foto. In het echt zijn de randen natuurlijk hetzelfde. Of ja, natuurlijk, dat hoeft niet perse, maar dat heb ik wel gedaan. Lekker traditioneel. Voor de mensen die de felle kleuren nog steeds te dramatisch vinden heb ik er ook 1 in gematigde tinten. 
Het blijven wel dezelfde kleuren, want ik houd van deze combinatie. Waar houd jij van? Laat me weten met weolke kleuren ik een volgende keer een blok of miniquiltje kan ontwerpen. Tot dan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten