Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

donderdag 18 januari 2018

Nieuw jaar, nieuwe quiltkamer, goede voornemens.

Dit nieuwe jaar ben ik alvast lekker van start gegaan, de verbouwing van ons woongedeelte is af, ik heb nu een eigen quiltkamer, hoera. Dat ik ongestoord kan werken, en ook projecten kan laten liggen, indien nodig, werkt heel motiverend. Ik heb een kastenwand met veel planken, zodat ik al mijn spullen ook heel vaak zie. Ook dat werkt motiverend. Ik kwam bij het inruimen van de kasten verfspulletjes tegen waarvan ik vergeten was dat ik ze had. Nu zie ik ze steeds, dus de kans dat ik er binnenkort wat mee ga doen, is zeer groot. Maar alles op zijn tijd. Ik heb als eerste project op mijn quiltkamer een telefoonhoesje gemaakt. Eigenlijk al drie. Een voor mij en twee voor mijn echtgenoot, maar die eerste van hem was iets te groot. Dit is die van mij,

in kleurtjes die ik leuk vind, uiteraard. Hans heeft zijn telefoonhoesje in een brabants bont ruitje, met een blauw biesje afgewerkt. Aan de binnenkant zit een optreklus, zodat de telefoon er makkelijk uit kan. Als je de telefoon dan naar binnen duwt, schuift het lusje gewoon mee.
Daarna heb ik eindelijk een restverwerkingsquiltje gemaakt. Doordat ik nu ook steeds zicht heb op al mijn dozen lapjes, ben ik daar ook eindelijk iets mee gaan doen.
Het zijn blauwe resten, in stroken gesneden. De stroken heb ik in verstek aan elkaar genaaid en daarna heb ik er vier logcabinblokken van gemaakt. Die heb ik aan elkaar gezet en doorgequilt. Nu nog even netjes afwerken met een biesje, ophanglus, en label.
Omdat de diverse bees ook weer zijn begonnen, ben ik ook verder gegaan aan mijn disigequilt. Het wordt nog wel eens wat met die quilt. 
Dit is de vierde rij van de eerste blokkenrand. Met de hand nog even de sashings op de achterkant vastzetten en dan kan de eerste stofrij er langs.
Tussen door ben ik ook hard aan het werk voor teQStiel, de textielgroep waar ik lid van ben. Daar kan ik hier geen foto's van laten zien. Na de overhuizing is de computer in revisie gegaan, toen was ik mijn EQ6programma kwijt. Dat heb ik weer opnieuw geinstalleerd, en ik heb gelijk het boek nog maar weer eens doorgewerkt. Ik was toch al weer een hoop leuke dingetjes vergeten. Ik zal de volgende keer een foto van een nieuw ontwerp laten zien. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten