Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

donderdag 21 juni 2012

En het lukt weer. Ik kon al een paar dagen geen nieuw bericht meer maken. Terwijl ik nog druk bezig ben met de mysterie van 2011/12, heb ik alvast lapjes gekocht voor de mysterie 2012/13. Deel acht van 2011 schiet goed op. Ik lig deel 4, 6 en 7 nog achter op schema. Van de week heb ik een hele stapel quiltboeken van iemand gekregen, er zat ook een Dear Jane boek bij. Wat een leuk boek zeg, nu snap ik de aantrekkingskracht van die quilt nog beter. Ik heb altijd geroepen dat ik niet begin aan een Dear Jane (of een Baby Jane, zoals ik nu geleerd heb), maar dat boek is toch wel echt heeeeel leuk. Stiekem keek ik bij het eerste blokje en daar kwam ik al meteen in de problemen. Het originele blokje heeft een optische cirkel bij de windmills, maar het patroontje is kaarsrecht. Heeft Jane dat optisch bedrog per ongeluk gemaakt? Ik denk het eigenlijk niet, dat optisch bedrog er inbrengen vergt nog meer precisie dan het kaarsrechte patroon. We zullen het nooit weten. Wat doen Baby Jane makers? Maken jullie het originele blokje na, of het kaarsrechte patroontje uit het Dear Jane boek?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten