Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

vrijdag 7 september 2012

Ragquilt.

The ragquilt is finished, it turned out really cute. I will definitely make more of those. Fabric choice is key, though. My quality cottons didn't work so well, where as the loosly woven fabric frayed very well. So yes, the washer and dryer (two cycles each) really worked on the process. And no colorcatchcloth needed.

De ragquilt is af, hij is heel schattig geworden. Ik ga zeker nog meer ragquilts maken. De stofkeuze is erg belangrijk, mijnmooie katoentjes hielden zich mooi, maar rafelden niet, terwijl de geweven stofjes heel mooi rafelden. De truc met de wasmachine en droger heeft goed gewerkt. De quilt heeft de cyclus twee keer gedaan en toen was het resultaat naar mijn zin. En ik had geen colorcatchdoekje nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten