Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

dinsdag 14 januari 2014

Mijn eigen Quiltweekend.

De afgelopen week heb ik heel veel gesproken met Els, de vriendin waar ik de workshops bij ga geven. We hebben nu het plan opgevat om een quiltweekend te organiseren. Voorlopig plannen we een weekend in mei en 1 in september. Het jaar dat het quiltersgilde geen quiltersweekend kon organiseren, viel het me op dat er maar weinig quiltweekenden georganiseerd werden, waar je je eigen quilt ontwierp. En dat is nou net wat ik wil. Zelf een quilt bedenken en die ook maken. Niet naar huis met een quilt die tien andere mensen ook hebben. In andere stofjes, natuurlijk, maar toch. Allemaal naar huis met hetzelfde ontwerp, daar is natuurlijk helemaal niets mis mee, maar het is gewoon niet wat ik wil. En er zijn natuurlijk meer mensen met de zelfde wens als ik. Een originele quilt. Geen gedoe met copyright, gewoon je eigen ding. En dat gaan Els en ik dus doen. We hebben al een heel aardig plan bedacht, met trunkshow, bezoekende quiltwinkel en uiteraard een heleboel gequilt. Lekker slapen in de Bed en Breakfast van Els, eventueel een wandeling en verder vooral heel veel quilten. Ik kijk er al erg naar uit. We hebben plaats voor twaalf mensen in de bed en breakfast en er kunnen mensen op de minicamping terecht. Het eten wordt zo veel mogelijk biologisch. Oh, spannend. Nu nog mensen die zich gaan opgeven. Ik zal binnenkort foto's van de bed en breakfast plaatsen, dat is ook leuk.
Oh, ik word net gebeld door een andere vriendin, zij neemt van die fotolijstjes voor me mee, handig. De vorige keer dat ik bij de winkel was, waren die lijstjes op. Ik baalde al als een stekker, want die had ik natuurlijk nodig voor mijn workshop en voor mezelf, voor kadootjes. Maar goed, Gaby koopt meteen de winkel leeg, kan ik weer vooruit.
Nu nog even naar de reprowinkel om te kijken of zij wat voor mij kunnen betekenen ten aanzien van mijn quilt voor Veldhoven 2014. Ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten