Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

dinsdag 21 januari 2014

QWQ3.

QuiltersweekendQuilt 3. Dit is de quilt die ik begonnen ben in het jaar 2010, het jaar van de tesselations. Deze halve top heeft dus al bijna 4 jaar in een doos op de zolder gelegen, maar nou is hij dan weer aan de beurt. Voorlopig althans, want binnenkort moet ik echt gaan beginnen aan de quilt voor de Europese Quiltkampioenschappen 2014.
Voor QWQ3 heb ik alweer ettelijke golfjes getekend, uitgeknipt en opgeplakt. Ik ben al over de helft. Dan nog een randje eromheen, sandwichen, quilten en afwerken. Ik ben benieuwd. Vooral ook naar het sandwichen. Dat gaat nog lastig worden, de hele top is een beetje stijf van de vlieseline. Ik verwacht ook gaatjes waar de naald er doorheen gaat. Maar goed, dat zien we dan wel weer. Het quilten gaat heel gezellig dit jaar, ik heb al veel met verschillende vriendinnen gequilt. Ans, mijn cursiste, quiltbee de Keien, Eiko, mijn Japanse quiltvriendin, Sjanien en volgende week Dianne en Silvia. En met Louise ben ik nog een datum aan het prikken. Morgen weer vergaderen over het Quiltweekend.

QuiltersweekendQuilt3. That's the quilt I started way back in 2010, the tesselationyear. This half a top has been laying in a box in the attic for the last 4 years, but it's up and about now. For the time being, anyways. I really have to start on my quilt for the European Quilt Championships 2014.
For QWQ3 I have drawn, cut and pasted several waves. I'm halfway there. Just adding a border, sandwiching, quilting and the final touches. I can't wait. Especially the sandwichingpart. That's going to be tough, the entire top is a bit stiff, due to the interfacing. I do expect to see holes, where the needle punctures the fabric. Oh well, we'll cross that bridge when we get to it. Quilting is going very cosy this year. I already quilted together with several different friends.
Tomorrow another meeting about our own Quiltweekend that Els and I organise.

Iets anders, een gehaakte tas. Even leuk voor tussendoor. 

Something else, a crochet bag. Very nice in between bigger quilting projects.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten