Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

woensdag 5 november 2014

Disige en Quilt Club Gestel.

Een gevarieerd weekje deze week, met alle ups en downs die er zijn. Een eind en een nieuw begin. Een vriendin van de ene quiltbee is vorige week overleden en gisteren gecremeerd. Zij was ongeneeslijk ziek, dat was bekend. En dat ze zou sterven ook. Dat het niet lang zou duren, was ook duidelijk. Gelukkig heeft ze nog wel tijd gehad om van iedereen afscheid te kunnen nemen. Het was een mooie afscheidsdienst. Ik wil er steeds iets meer over schrijven, maar ik haal het iedere keer ook weer weg. Om de een of andere reden komt het niet goed over op papier. Misschien is het gewoon goed zo. Het blokje waar ik aan bezig was toen ze stierf, heet toevallig "I Wish you well". Ik noem het nu mijn Ria-blokje, in de Disigequilt. Dat blokje heb ik eergisteren af gemaakt.

Vandaag was de oprichting van een andere quiltbee. Vandaag nog bij mij thuis, maar volgende maand gaan we naar het Sociaal Cultureel Centrum bij ons in het dorp, het groepje is groot genoeg. Voorlopig heten we Quilt Club Gestel, tot we een leukere naam vinden. Ik heb gisteren bij Disige aan de Disigequilt gewerkt, hoe kan dat ook anders. Ik ben begonnen aan het volgende blokje, "Cornucopia". De top van dat blokje heb ik vandaag afgemaakt. Niet mijn allerstrakste blokje ooit, maar misschien komt het nog goed. Ik heb duidelijk niet opgelet of de zijkanten van mijn blokje wel recht van draad zijn. Je kunt precies zien op welke plekken dat niet is.Vanavond werk ik in het zwembad, op de tribune uiteraard, verder aan mijn zwembadquilt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten