Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

donderdag 6 november 2014

Werken aan de cursus1.

Vandaag heb ik heerlijk ateliertje gespeeld. De kinderen kwamen tussen de middag niet thuis, dus ik kon naar hartelust ongestoord aan de gang met mijn verf en mijn lapjes. Nou ja, ongestoord, ik werd behoorlijk gestoord van mij zelf. Ik was voortdurend van alles aan het zoeken. De basisgeverfde lapjes van de cursus. De lapjes van de workshop. Mijn verfroller. Maar gelukkig, uiteindelijk had ik alles weer bij elkaar gescharreld en kon ik aan de gang. Eerst van mijn tekening een stempel maken, dat is toch nog lastiger dan ik dacht. Dat schuim is vreemd spul om te knippen. Maar het is gelukt.

Toch niet slecht voor iemand die niet kan tekenen, al zeg ik het zelf. Daarna aan de gang, wat is mooier, eerst de stam stempelen en dan tamponeren, of eerst de blaadjes tamponeren en dan de stam stempelen? Ik koos voor het eerste. Daarna verf mengen, om lente, herfst en zomer te creeeren. Oranje is toch moeilijk, dat werd heel snel een vieze bruin, omdat ik er ook nog wat groen bij wilde hebben. Dus de herfst maar in twee keer getamponeerd, eerst groen en dan de andere kleuren. Wist je trouwens dat het rood, oranje, geel en bruin van herfstbladeren altijd al in de blaadjes zit? Maar wij zien in de zomer alleen het groen maar. Wanneer het dan in de herfst te koud wordt voor de boom om voldoende water op te kunnen zuigen, breekt de boom eerste de groene kleur af. Vervolgens komt kleur voor kleur steeds weer wat nieuws te voorschijn. Een blad is een soort toverbal. Ik wist het niet, ik hoorde het laatst bij een natuuruitje van de basisschool. Nu hangt alles te drogen en wacht ik op de volgende gelegenheid om te gaan verven. Ik wil ook nog graag blokprinting uitproberen met deze boom. Lijkt me ook leuk.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten