Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

dinsdag 9 maart 2010

Double Wedding Ring/Double Wedding Ring.



Dit traditionele patchworkpatroon gebruik ik (hoe kan het ook anders) om herinneringsquiltjes te maken voor mensen die zo juist getrouwd zijn, of al een jubileum behaald hebben. Van ditzelfde patroon heb ik reeds 12 quiltjes gemaakt, voor familie en vrienden. Ik borduur er met de machine de namen van het bruidspaar in, in de ene ring en de data in de andere ring. Voorheen maakte ik een paar tops achter elkaar, van dezelfde stofjes, maar tegenwoordig maak ik liever echt unieke quiltjes, iedere keer een ander stofje. Ik probeer ook mijn stofkeuze aan te passen aan het ontvangende koppel.

This traditional patchworkpattern is the one I use (Is there another option?) to make memorialquilts for people who just got married, or already achieved an anniversary. I already made 12 little quilts with this same pattern, for friends and family. I embroider the names of the couple by machine in one circle, and the dates in the other circle. I used to make a few tops in advance, with the same fabrics, but nowadays I prefer making really unique quilts, every time different fabrics.I also try to adapt my choice of fabrics to the couple.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten