Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

dinsdag 9 maart 2010

Zittinkjes kindermeubilair deel 1.Cushions for childrens furniture.

Ik ben al een heel eind met de zittinkjes voor de kindermeubeltjes van mijn zusje. De toplaagjes zijn allemaal af, gesandwiched en gequilt. De bies zit er aan de voorkant al op en vandaag heb ik de lintjes gemaakt. Die lintjes maken is zo ongeveer net zo veel werk als alle zittinkjes bij elkaar. Van het eerste zittinkje heb ik de helft van de bies er aan de achterkant ook tegenaan zitten, met de helft van de lintjes. Kom ik er ineens achter, dat ik de lintjes twee bij twee aan het zittinkje heb gemaakt, maar dat komt pas bij een ander deel. Kan ik een heel eind van de bies weer los halen en die lintjes eruit halen. En ik had ze natuurlijk extra stevig vastgemaakt. Nou ja. Morgen dan maar weer. Groetjes. I'm getting quite far along with the cushions for my sisters childrens furniture. The tops are all done, they're sandwiched and quilted. The binding is attached to the front and today I assembled the ribbons. Making the ribbons is about the same amount of work as making the cushions all together. I've got the binding attached to the back on one cushion as well, with halve of the ribbons. And then lightning strikes, I made the ribbons two by two to the cushion, but that's meant for another part. Now I'll have to detache a large part of the binding and remove the ribbons. And off course, I attached them firmly. Oh well, Tomorrow is another day. Bye for now.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten