Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

woensdag 17 maart 2010

Hexagonnetjes. Hexagons.

Vandaag naar de regiodag geweest. Voor het eerst gewerkt met hexagonnetjes, op die kartonnetjes, jawel. Ook een erg leuk werkje, veel leuker dan ik dacht. Helaas heb ik voorlopig nog geen tijd om dit projectje voort te zetten. Ik heb 1 bloemetje afgemaakt, maar ik wil eerst overdag met de machine werken aan mijn quilts van het quiltersweekend 2009 en 2010. 2009 is bijna af, ik ben met de bies bezig. 's-avonds werk ik dan met de hand en ik zou eigenlijk aan mijn sampler moeten werken, maar ik kon het niet laten, ik ben toch aan het jaar-rondquiltje van de Quilterij begonnen. Mijn (voorlopige) planning is nu als volgt: basisgedeelte JRQ, randjes om drie blokken sampler, maandgedeelte jrq, weer drie blokken met randjes, enz. Zou het dan lukken om dan rond mei in ieder geval met de JRQ op schema te liggen? We zien wel. Ik ga er gauw weer mee verder. Today I visited the regional day organised by the Dutch quilters guild. I worked with hexagons for the first time, yes indeed, those little cardboard things. Also very nice, a lot more fun than I thougt it to be. Unfortunately, I won't be able to continue this project any time soon. I finished one little flower, but during the daytime, I want to work on my sewingmachine with the quilts of the quiltersweekends 2009 and 2010. 2009 is almost finished,I'm working on the binding. In the evenings, I'm working by hand and I should be working on my sampler, but I just couldn't resist, I started on the Year-Round-Quilt from the Quilterij. The plan is to finish the basepart of the YRQ, innerborders around three blocks of the sampler, monthlypart of the YRQ, three blocks with innerborders etc. Will I succeed to get the YRQ on schedule by may? We'll see.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten