Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

vrijdag 12 maart 2010

Kussentjes en rugleuninkjes voor kindermeubilair. Cushions for childrens furniture.



Voor twee kinderstoeljes en een bankje heb ik een eenvoudig patroontje gebruikt, een ninepatch met een groot blok ernaast. Om het verspringende effect van de ninepatch door te laten lopen in het quiltwerk, heb ik vierkanten on point gequilt. Het maken van de lintjes was veel meer werk dan ik ingeschat had. Ook het biezen was wat meer dan ik dacht. Ik ging uit van ongeveer een vierkante meter quilt, maar ik had me niet gerealiseerd dat die quilt dan wel zeven meter bies nodig heeft, in plaats van de gebruikelijke 4. Maar ach, het hield me weer van de straat. Nu kan ik met een gerust hart verder werken aan de reliefquilt. Die gaat goed vooruit, ik ben de border al aan het doorquilten. Ik heb lang nagedacht over een patroon voor de border en ik heb uiteindelijk gekozen voor in elkaar grijpende ruiten. Ik was eerst van plan om die nog te schaduwquilten, maar dat laat ik bij nader inzien toch maar achterwege. Waarschijnlijk krijg ik dan aan de achterkant teveel "blazen". For two chairs and a sofa for my nieces, I used a simple pattern, a ninepatch with a square next to it. To continue the line made by the ninepatch, through the quiltwork, I quilted squares on point. Making the ribbons was a lot more work than I estimated. The binding also took more time than I expected. Oh well, what else is new? I estimated about a yard by a yard quilt, but I didn't realise that the quilt needed a 7 yard binding, instead of the usual 4 yards. Oh well, it keeps me busy. Now I can continue working on the 3dquilt. That one's getting along quite nicely, I'm already quilting the border. I've been thinking hard about what pattern to use for the border and eventually I chose connecting diamonds. At first I wanted to shadowquilt them, but that will just consume too much time. I'll probably establish a lot of bubbles on the back, and who wants those?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten