Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

dinsdag 9 maart 2010

Tri-Hexagon Blue/Tri-Hexagon Blue.



Deze quilt heb ik in februari 2007 gemaakt. Voor het patroon heb ik de gelijkzijdige driehoek van Kaye Wood gebruikt, een zeer bekende quiltster uit Michigan, USA. Ik heb eerst lange banen van licht, middel en donkerblauw aan elkaar genaaid en hiervan driehoeken gesneden, afwisselend met de punt naar boven en naar beneden. Deze driehoeken heb ik in patroon weer aan elkaar genaaid. Voor de stof heb ik babyrib (nickyvelours) gebruikt. De oplettende lezer heeft misschien al bedacht dat ik niet van iedere kleur driehoek (lichte of donkere punt) evenveel nodig heb voor 1 quilt. Ik heb er dan ook meteen twee tegelijk gemaakt, een lichte en een donkere variant. De lichte variant met donkere ster heeft mijn moeder, de donkere variant met de lichte ster heb ik zelf. Bij ons beiden hangt de quilt over de rugleuning van de bank.

This quilt I made in februari 2007. For the pattern I used Kaye Wood's Triangle, Kaye Wood is a well known quiltster from Michigan, USA. I sewed long strips from light, middle and darkblue together and cut triangles. Points facing up and down. These triangles were sewn together in pattern. I used babyrib fabric. The observant quiltster may have noticed that I need less triangles from one colour setting for 1 quilt. Off course, I immediately made two at ones, a lighter and a darker version. De light version with the dark stark belongs to my mother, de dark version with the light star belongs to me. In both livingrooms, the quilt is placed over the backrest of the sofa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten