Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

dinsdag 9 maart 2010

Rupsje Nooitgenoeg. the very hungry caterpillar.




Deze quilt heb ik vorige week afgemaakt. Het is een geboortequilt voor de zoon van een vriendin van mij. De stof verbeeldt het verhaal van Eric Carle, de schrijver/tekenaar van Rupsje Nooitgenoeg. Voor de eerste keer heb ik hier gebruik gemaakt van Free Motion quilting. Ik heb van de afbeeldingen van het blad, de rups en de vlinder gewoon het patroon gevolgd. De stippen en de felgekleurde banen heb ik gemeanderd. Van het fruit, de lekkere dingen van dag 6 en de cijfers in de hoeken heb ik weer het patroon gevolgd. In de gekleurde hoekjes tussen de borders heb ik de geboortegegevens van het kind 'geschreven'. Nu ben ik bij met de quilts die al af waren, vanaf nu krijg je ook vorderingen van de quilts waar ik mee bezig ben. Overigens, van de Rupsje Nooit Genoeg heb ik nog een stofpakket te koop voor 40 euro excl. verzendkosten. Het pakket heeft voldoende stof voor de toplaag en de binding. I finished this quilt last week. It's a birthquilt for the son of a friend of mine. The fabric depicts the story by Eric Carle, the author/drawingartist of The Very Hungry Caterpillar. For the first time I used Free Motion Quilting technique. I simply followed the pattern of the leave, the caterpillar and the butterfly. For the dots and the bright borders I used the meandering method. With the fruit, the good stuff on day 6 and the numbers in the corners I followed the pattern again. In the colored corners between the borders I embroidered the birthdata from the child.

1 opmerking: