Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

dinsdag 9 maart 2010

Oldenhove meter / Oldenhove yard.




Dit is mijn aandeel in de beroemde Oldenhove Quilt. Samen met nog ruim 300 andere soortgelijke quilts, allemaal met hetzelfde patroon en allemaal van Kaffe Fassett stoffen, hing deze vierkante meter aan de Oldenhove toren in Leeuwarden, ter ere van het jubileum van het Friese museum. Helaas heb ik de totale quilt niet gezien, ik was niet in de gelegenheid om naar Friesland te reizen. Dat had ik toch wel graag willen zien, ruim 300 quilts aan elkaar aan een toren.

This is my part in the famous Oldenhove Quilt. Together with over 300 other similar quilts, all with the same pattern and all consisting of Kaffe Fassett fabrics, this square yard was hanging on the Oldenhove towen in Leeuwarden. in honour of the anniversary of the Friese Museum. Unfortunately I didn't see the entire quilt, it wasn't possible for me to travel to Friesland. (It's a province in the north of the Netherlands). I would have loved to see that, though, over 300 quilts sewn together, covering a tower.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten