Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

dinsdag 9 maart 2010

Murphy's Quilt / Murphy's Quilt.




Misschien leer ik ooit nog foto's te draaien op internet, dat is soms toch wel handig. Deze quilt heb ik gemaakt tijdens (en daarna) het quiltweekend 2008 van het quiltersgilde. Mijn uitgangspunt was een detailfoto van een woestijn. Aangezien blauw mijn lievelingskleur is, en ik niet wist dat ik een woestijnfoto zou kiezen, is het in dit geval dus een blauwe woestijn geworden. Zoals de naam Murphy's Quilt al aangeeft, ging er bij deze quilt echt alles mis wat er mis kan gaan. Verkeerde stoffen ertussen, stoffen die aan de strijkbout bleven plakken, rekkende stoffen, verkeerd toegepaste techniek, naaimachine kapot, het was echt heel erg. Uiteindelijk is het resultaat heel leuk geworden. Dit quiltje heeft bij de miniatuurquilttentoonstelling 2009 in Tiel gehangen en in november 2008 in de bibliotheek van mijn dorp, samen met een hoop andere quilts van de leden van mijn quiltbee.

Who knows, maybe I once will learn to turn pictures on the internet, that can be quite conveniently, occasionally. This quilt I made during (and after) the quiltersweekend 2008, organised by the Dutch Quilters Guild. My startingpoint was a detailpicture off a desert. Since blue is my favourite colour and I didn't know upfront that I was going to choose a desertpicture, it became a blue desertquilt. As it's name, Murphy's Quilt, already makes clear, honestly everything that could go wrong, went wrong. Some bad fabrics, fabrics that stuck to the iron, stretche fabrics, wrongfully applied techniques, broken sewingmachine, it really was very bad. Thank goodness the result came out nicely. This quilt hung at the miniature quilt exhibition 2009 in Tiel and at a quiltexhibition at my local library, together with a lot of other quilts from the members of my quiltbee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten