Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

dinsdag 9 maart 2010

Winnie de Poegeboortequilt/ Winnie de Pooh birthquilt.



Deze quilt heb ik in 2008 gemaakt voor de geboorte van de baby van een vriendin van mij. Een soortgelijke heb ik gemaakt voor de geboorte van mijn nichtje. Het idee voor dit patroon heb ik opgedaan toen ik de luiertas van iemand zag. Die was donkerblauw met twee afbeeldingen van Winnie de Pooh. De afbeeldingen heb ik met mijn borduurmachine geborduurd, waarna ik alle lapjes aan elkaar gezet heb en doorgestikt. Het is leuk om te doen en kan natuurlijk eindeloos gevarieerd worden door allerlei borduursels van andere onderwerpen te kiezen.

This quilt I made in 2008, for the birth of the baby of a friend of mine. A similar one, I made for my niece. I got the idea for this pattern, when I saw someones diaperbag. It was navyblue, with two pictures of Winnie de Pooh. I embroidered the pictures on my quilt using my embroiderymachine, after which I pieced all the pieces together and quilted all. It's fun to do, and offcourse I can make endless variations by choosing all kinds of embroiderypatterns of different subjects.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten