Welkom op mijn quiltblog.

Mijn naam is Gerie, ik ben 42 jaar en quilten is mijn lust en mijn leven. Kijk gezellig mee en laat me weten wat je ervan vindt. Groetjes.

dinsdag 9 maart 2010

Quilters weekend 2010.

Het afgelopen weekend ben ik weer bij het quilters weekend van het quiltersgilde geweest. Dat is ieder jaar weer zo geweldig. Uren en uren bezig zijn met quilten, zonder dat je iets anders moet gaan doen. Niet koken, wassen, strijken, kinderen brengen/halen, etc. etc. Begrijp me goed, ik klaag niet, maar het is gewoon heerlijk als dat een heel weekend lang niet hoeft. Ik heb weer een mooi ontwerp en het begin van een nieuwe quilt gemaakt. Ik ga gebruik maken van tesselationtechniek, een hoekpunt rotatie in de vorm van een golfje, vanuit de basisvorm van een vierkant. Ik gebruik stofjes die ik een paar jaar geleden van een vriendin voor mijn verjaardag kreeg. Zij heet Afina, dus ik ga de quilt Golf van Afina noemen. Maar voor ik met die quilt verder kan gaan, maak ik eerst de zittinkjes voor mijn zusje af. Ik hoef alleen nog maar twee kussentjes voor de stoeltjes om te biezen. De rugleuninkjes van de stoeltjes en het bankje zijn al af en de rugleuninkjes van de stoeltjes ook. Mijn reliefquilt schiet ook goed op. Ik heb nog twee hoekjes om door te quilten en dan nog de border. Tunnel, biezen en label, klaar. Dan kan ik verder met de Golf van Afina en mijn sampler. Last weekend I spent at het quilters weekend, organised by the Dutch Quilters guild. That is so marvellous, every year. Quilting for hours and hours without having to go do something else. No cooking, laundring, ironing, bringing/getting the children etc. etc. Please do understand me, I'm not complaining, but it's just great not having to do anything like that for an entire weekend. I've got another nice design and I made a start on a new quilt. I learned tesselations. I'm going to use a corner rotation, it looks like a little wafe, out of the baseform of a square. I'm using fabric I received a few years ago for my birthday, from a friend. Her name is Afins, so I'm going to name the quilt Afina's Gulf. But before I can continue that quilt, I want to finish the cushions form sister. I just need to attach the binding on the last two cushions. My reliefquilt is also getting along quite nicely. I just need to quilt two corners and the border. Sleece, binding, label, done. After that I can continue with Afina's Gulf and my sampler.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten